martes, 17 de mayo de 2016

La programació amb llenguatges d'alt nivell: LOGO

Un primer programa

L'objectiu nostre és escriure un programa que dibuixi un quadrat. Per aconseguir-ho, farem servir l'aplicació gratuïta MSWLogo.
1. La primera cosa que hem de dir a l'ordinador és que volem dibuixar. I això es fa mitjançant la instrucció BL (Baixa el llapis).

2. Ara que el tenim llest, hem de dibuixar un costat, i desprès, decidir-ne la mida. Suposem que sigui 100. Llavors li diem a l'ordinador que volem la tortuga avanci 100 unitats. La instrucció serà AV 100 (Avança 100) i el resultat, el dibuix d'una línia de 100 unitats de longitud.

3. Per dibuixar una altra perpendicular de la mateixa llargària, en primer lloc cal dir-li a la tortuga que giri 90 graus a la dreta. La instrucció corresponent és GD 90 (Gira dreta 90). I ja tenim la tortuga orientada en la direcció perpendicular.

4. Tot seguit, que avanci 100 unitats. Com ja sabem: AV 100.

5. Per dibuixar els altres costats, repetim dos cops els passos 3 i 4.

6. Per acabar, li diem que no volem dibuixar més i escrivim la instrucció: SL (Puja llapis).







No hay comentarios:

Publicar un comentario